Selamat Datang Konglomerat Melayu


Pengalaman ‘singgah sebentar’ disyarikat milik seorang taikun terkenal yang menjadi antara 10 orang terkaya di tanah emas memberi pengajaran yang sangat berharga untuk lebih bersungguh2 memberi sokongan tidak berbelah- bagi kepada mana2 bangsa melayu yang mahu berdaya maju & bersaing dalam mengembangkan perniagaan dan kerjaya mereka.

Bekerja dalam sebuah syarikat konglomerat yang sudah membangun dengan begitu pesat sepatutnya adalah sesuatu yang amat mengujakan dengan pelbagai fasiliti, ruang dan peluang yang terbuka luas untuk mempelajari pelbagai perkara. 

Namun jiwa ini sentiasa meronta2 mahu mencari sesuatu yang lebih tulus-mulus sifatnya. Setiap pagi melangkah masuk ke bangunan pejabat yang tersergam indah dengan penuh gah tidak dapat memberi kepuasan kepada sesuatu yang selama ini sering dicari oleh diri. Bangunan, prasarana, saham, kemewahan dll habuan dunia itu tidak memberi erti apa2 kerana diri ini tidak dapat merasai ‘sense of belonging’ terhadap semua itu yang sudah terang lagi jelas ia adalah milikan oleh mereka yang bukan dari sebangsa apatah lagi seagama dengan kita.

Benarkah bangsa misteri ini memang tidak tahu berniaga (jika dibandingkan dengan bangsa2 lain dinegara ini) ?

Betulkah bangsa misteri ini begitu ‘malas’ dan ‘bodoh’ sehingga terlalu amat jauh ketinggalan dalam pelbagai bidang (jika dibandingkan dengan bangsa2 lain dinegara ini) ?

Apakah slogan membasmi kemiskinan,membasmi kemunduran serta membasmi segala macam kelemahan yang sering dilaungkan itu merupakan satu2nya cara yang paling tepat untuk mengubah nasib bangsa ini kepada yang lebih baik ?

Apakah sebenarnya unsur yang miskin, mundur serta lemah yang ada didalam diri bangsa ini sehingga masih belum berjaya keluar dari kepompong gelap setelah sekian lama kita memperjuangkan nasib kita di bumi bertuah ini ?

Berjalan2 dipasar malam melihat saudara-mara sebangsa begitu gigih berusaha menjalankan urusan jual-jeli dengan para pengunjung yang tidak putus2 datang mencari pelbagai keperluan seharian serta juadah kegemaran adalah sangat mengharukan. Tetapi sudah cukupkah bila kita hanya berekonomi diperingkat pasar malam sahaja sedangkan bangsa lain itu sudah mempunyai puluhan malahan ratusan jaringan perniagaan diserata ceruk rantau bumi emas ini ?

Pelbagai agensi, skim galakan, latihan serta bantuan diwujudkan dalam usaha untuk memberi ‘tongkat sakti’ kepada anak bangsa agar mampu bertatih, berjalan lalu berlari dari masalah kemiskinan & kemunduran demi menggapai kemajuan & kesenangan yang sering menjadi impian dalam tidur yang amat lena. Ramai yang telah berjaya, ramai pula yang masih berjuang dan ramai juga yang gagal. Adakah ‘tongkat sakti’ yang diberikan itu masih kekurangan ‘power’untuk mengubah semua nasib bangsa misteri kepada yang lebih baik ?

Tidak bolehkah agensi2 yang diterajui oleh insan2 dari sebangsa lagi seagama itu mencari formula lain yang lebih bijak lagi ‘magis’ yang boleh digunapakai dan lebih bagus jika boleh diaplikasi secara DIY (do it yourself) oleh anak bangsa dalam usaha mengubah nasib kearah kemajuan dan kesenangan setanding dengan bangsa2 lain ?

Bolehkah agensi2 itu mencipta ‘pancing sakti’ bagi menggantikan ‘tongkat sakti’ yang boleh diberikan kepada anak bangsa agar mereka dapat meraih ‘rezeki2 ajaib’ dari ‘sumber2 ajaib’ yang tidak pernah mereka fikirkan lagi sangkakan sebelum ini ?

Maka apakah ‘pancing sakti’ itu ?

Begitulah luahan dan harapan dari seorang penulis untuk  bangsanya...

Kini Masanya Melayu Bakal Memimpin Dunia

 

Kemelesetan ekonomi dunia yang begitu parah berlaku pada tahun 1923 dan kini sedang melanda  dan memberi kesan kepada kos sara hidup di Malaysia.

Pada pertengahan tahun 2013 Syarikat Mocaz dan Triplelinefx telah lancarkan Program Triple Money Machine bermula di Negeri Sabah.   Sistem Ekonomi yang di gabungkan dalam program tersebut adalah julung-julung sekali di dunia.

Ledakan terhebat dalam Era Revolusi Ekonomi Abad 21 di gabungkan dengan Era 'Gold Rush'  iaitu FOREX.  Perkenalkan Sistem Auto Copy Trade dan Jaringan Networking Global.   






0 comments: