Kini Terbukti Program Mesin Cetak Wang Dapat Menyelesaikan Isu Kos Sara Hidup Melonjak

Hari ini kesan dari iklim ekonomi dunia yang begitu mencabar.telah memberi kesan untuk Malaysia. Rakyat perlu mengetahui hakikat realiti sebenar ekonomi negara pada masa akan datang dalam keadaan globalisasi dunia ini.  


Dengan kadar penembusan internet di negara ini, yang melebihi 60 peratus dan dijangka meningkat, kerajaan BN terus ‘kalah’ dalam pertempuran media sosial dalam memberikan maklumat sebenar.

Kebergantungan terhadap media-media arus perdana yang saban hari peratusan rakyat membaca atau menontonnya terus jatuh, adalah satu strategi yang salah dalam memberikan penerangan kepada rakyat.

Tindakan segera perlu di lakukan untuk memberi penerangan dan berterus terang kepada rakyat  dan menghentikan kejutan realiti sebenar ekonomi negara serta dunia.

Cabaran ini mesti di tangani dengan penuh bijaksana agar pihak-pihak musuh tidak mengambil kesempatan.  



Ujian atau dugaan datang adalah dari Allah, sama ada ujian itu sebagai ‘kifarah’ (balasan) dosa yang telah kita lakukan atau untuk mengangkat darjat di sisi-Nya. Hadith ini menceritakan pada dasarnya berhubung dengan ujian, iaitu suatu perkara yang telah ditentukan oleh Allah swt kepada sesiapa saja yang selagi dia dinamakan manusia (terutama orang-orang yang beriman kepada Allah), maka dia tidak akan sunyi dari dikenakan ujian, cabaran dan rintangan dari Allah swt.


Ujian yang datang juga tandanya Allah sayangkan kita. Jadi ambillah masa untuk menilai diri, muhasabah dan pertingkatkan rasa cinta dan takutkan Tuhan dalam apa jua yang kita lakukan. Lakukanlah untuk mencari redha NYA. Fikir dengan positif bahawa setiap dugaan datang dari Tuhan dan pasti ada hikmah yang tersendiri.

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” – 
(al-Baqarah: 216)

Isu ekonomi selesai cara ekonomi, maka 
ekonomi Islam ;


Untuk jayakan ekonomi, maka semua pihak perlu bekerjasama dengan penuh ketertiban yang berteraskan Kasih Sayang.

1. Tuhan adalah matlamat utama.

Orang Islam berekonomi dengan niat kerana Allah dan mengikut peraturan dan hukum-hakam Allah Taala. Matlamatnya ialah untuk mendapat redha dan kasih sayang Allah. Syariat lahir dan batin ditegakkan dan hati tidak lalai dari mengingati Tuhan. Aktiviti berniaga itu sendiri dianggap zikir dan ibadah kepada Allah SWT. Ia adalah jihad fisabilillah dan menjadi satu perjuangan untuk menegakkan Islam dan mengajak manusia kepada Tuhan. Sesibuk mana pun berniaga, Allah SWT tidak dilupakan.



Program Mesin Cetak Wang


Program ini mula diperkenalkan di Negeri Sabah. Ramai yang telah menyertainya dan telah berjaya mendapat pendapatan yang hebat.




0 comments: