KOS SARA HIDUP : PEMBENTUKAN JAWATANKUASA 222 PARLIMEN MALAYSIA


Rakan-rakan FB di jemput dengan segala hormatnya untuk bersama dalam Komuniti Jawatankuasa 222 Parlimen Malaysia. Tujuan utama pembentukan Jawatankuasa ini adalah untuk tindakan bersama melaksanakan Kertas Kerja Cadangan Penyelesaian Untuk Atasi Kenaikan Kos Sara Hidup.  Anda boleh menjadi wakil bagi setiap parlimen di Malaysia.

Rangka kerja tindakan bersama ini memberi banyak manafaat kepada anda dan keluarga serta dapat membantu rakan-rakan anda yang dalam kesusahan dan kesempitan berikutan kenaikan kos sara hidup.

Usaha-usaha ini mendapat kerjasama dari semua pihak di Malaysia dan tidak terlibat langsung dengan demonstrasi atau tindakan yang menyalahi undang-undang negara.

BERMINAT HUBUNGI KETUA PENYELARAS:
FB: DP AYAHANDA SORIA RAMLI
TEL : 0182533372

Isu berhubung dengan kenaikan Kos Sara Hidup di Malaysia kini mendapat perhatian pelbagai pihak.


Anak muda berhimpun bantah kenaikan harga barang

KUALA LUMPURSeperti sambutan malam tahun baru di Kuala Lumpur sebelum ini, Dataran Merdeka malam tadi penuh sesak dengan orang ramai yang mahu menyambut kedatangan tahun baru dan menikmati persembahan konsert yang dianjurkan saban tahun.

Tetapi tahun ini keadaannya agak berbeza. Kempen oleh Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN), Solidariti MahasiswaMalaysia(SMM), Jingga 13 dan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyaksikan ribuan orang ikut sama berhimpun tetapi dengan tujuan yang lain.  Berita selanjutnya....

Najib ikrar minimumkan kesan kenaikan kos sara hidup pada Tahun Baru

KUALA LUMPURPerdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan ikrar beliau sempena tahun baru untuk meminimumkan kesan kenaikan kos sara hidup terhadap rakyat. 

"...di mana perlu, kami akan menambah baik program-program kerajaan supaya kesan terhadap pendapatan isi rumah tidak terlalu ketara.  Berita selanjutnya..


Serentak dengan isu kenaikan kos sara hidup ini, berikut adalah kertas kerja cadangan untuk perhatian semua pihak.  Kertas kerja yang akan di bentangkan ini begitu mudah untuk di jalankan oleh semua rakyat Malaysia.



Dapatkan maklumat lanjut ;




0 comments: