Isu-isu Dan Penyelesaian Berhubung Kos Sara Hidup

Isu berkenaan peningkatan Kos Sara Hidup di Malaysia kini di hadapi oleh rakyatr dan mendapat perhatian Perdana Menteri Malaysia.

Berikut di petik dari Facebook :

Saya mendengar keluh-kesah rakyat terutamanya berkenaan kenaikan kos sara hidup. Kerajaan sentiasa mencari formula yang sesuai untuk menjaga kebajikan dan kesejahteraan rakyat.

Pada masa yang sama, kita juga perlu memandang ke hadapan demi memastikan ekonomi negara terus mampan.

Disebabkan itu, kerajaan bersetuju menubuhkan Makmal Mengenai Kos Sara Hidup di bawah PEMANDU. Makmal ini bertujuan untuk mengkaji serta merangka langkah-langkah susulan untuk meringankan beban rakyat dalam mengharungi masalah ini.

Berikut komen-komen :

50 of     9,689                   Lihat komen terdahulu

  • WanNurul WanNurul Ya Alah Ya Tuhan kami..berikanlah hidayahMU kpd pemimpin kami agar mereka dpt memahami kesulitan kami sbg rakyat..hanya padaMU kami berserah dan tawakal Ya Allah..
Khairul Anwar Dalam satu hadis, Rasulullah s.a.w. menyebut (mafhumnya), “Pada suatu zaman nanti, umat Islam akan berhadapan dengan pelbagai percanggahan yang banyak, ingatlah ketika itu, pemerintah dengan al-Quran akan berpisah dan janganlah kamu berpisah daripada al-Quran.”
Ertinya Nabi pernah memberi peringatan bahawa pada suatu zaman selepas baginda, pemerintah tidak lagi berpegang kepada al-Quran dan as-Sunnah, hukum al-Quran terpisah dan diketepikan oleh pemerintah. Nabi mengingatkan kita, jangan sesekali kita terpisah daripada al-Quran, kerana itu maka, perjuangan untuk mendaulatkan Islam menjadi suatu keperluan untuk diperjuangkan sehingga akhirnya. Wallahu a’lam

  Shah Prince Ds Kenapa dividen ASB rendah sangat, bumiputra ni dah tak ada keistimewaan dah ke. Zaman Tun M juga terbaik. Lembab lah dato seri ni tak tahu jaga hati dan perasaan bumiputra langsung. 

  • Muhammad Shukur we support goverment..dont care who prime minister..ok!!!

      Mohd Norazwi Bersyukurlah MALAYSIA MASIH AMAN..ngeh ngeh ngeh...sampai habis kami ni sebagai rakyat nk dato perah tok kemewahan org2 atasan ye..syabas..

0 comments: